Optyk Rozmus Eye Care Logo®Optyk Rozmus
Rodzaje Soczewek Kontaktowych
Kosmetyczne Soczewki Kontaktowe
Kolory Soczewek Kontaktowych
Soczewki Tematyczne
Marki Soczewek Kontaktowych
Kliknij, aby dodać produkty z poprzedniego zamówienia do koszyka
Kliknij tutaj, aby zobaczyć lub edytować swoje konto.
Produkty w Koszyku
Bezpieczna Kasa
Powtórz Zamówienie
Moje Konto
Bezpieczna Kasa
Kliknij, aby dodać produkty z poprzedniego zamówienia do koszyka
Polub i Obserwuj Nas na Facebooku
Zobacz Niesamowite Zdjęcia z Tagiem #optykrozmus na Instagramie
Zobacz Nasze Soczewki #optykrozmus na YouTube
British English in GB Pounds
American English in US Dollars
Po polsku w PLN
English in Euro's

Po czym poznać, że soczewki się przeterminowały?

Niestety nie ma czegoś takiego jak widoczne oznaki przeterminowania soczewek. Stare soczewki kontaktowe pachną i wyglądają tak samo, jak nowe (chyba że są naprawdę bardzo stare i płyn w pojemniczku zdążył wyschnąć), dlatego tak ważne jest, aby pamiętać o regularnej wymianie soczewek wielokrotnego użytku na nowe. Jeśli masz z tym problem, zapisuj sobie w kalendarzu datę otwarcia blistrów. Możesz również pisać niezmywalnym flamastrem po pojemniczku na soczewki - wiele osób tak robi i dzięki temu dokładnie wiedzą, jakie soczewki są w środku i kiedy należy je wymienić na nowe. Używanie przeterminowanych soczewek (zarówno tych, których data ważności podana na opakowaniu minęła, jak i tych, które zostały otwarte i pierwszy raz użyte dawno temu) może grozić immunologiczną reakcją organizmu, która może przybrać postać ostrego podrażnienia oczu, infekcji, a nawet mechanicznego urazu. Jeśli masz wątpliwości co do świeżości swoich soczewek, dla bezpieczeństwa je wyrzuć i wymień na nowe. Nie zapomnij również regularnie wymieniać pojemniczka na soczewki - on również może stanowić podłoże dla rozwoju drobnoustrojów, dlatego płyn w pojemniczku należy wymieniać codziennie a sam pojemniczek przynajmniej raz na 3 miesiące, lub częściej, zgodnie z zaleceniami Twojego optyka bądź okulisty.

Na naszej stronie internetowej, w dziale "Moje konto" > "Moje Dane" możesz ustawić przypomnienie odnośnie konieczności złożenia nowego zamówienia. Dzięki temu będziesz wiedzieć, że Twoje soczewki prawdopodobnie właśnie zbliżają się do kresu swojej przydatności do użycia i powinieneś/powinnaś zamówić nowe.

Opublikowane przez Optyk Rozmus Eye Care w dziale Często Zadawane Pytania.