Frequently Asked Questions Często zadawane pytania

1. Jak długi jest czas oczekiwania na przesyłkę?

Zazwyczaj przesyłka dociera do adresata na następny dzień. W przypadku zamówień niestandardowych czas oczekiwania może wydłużyć się do 3-5 dni

2. Czy mogę dokonać przelewu bankowego zamiast płacić kartą kredytową?

Akceptujemy płatności kartą kredytową jak również dokonane za pomocą systemu Tpay.com. Jeśli chciałbyś dokonać przelewu, prosimy o skorzystanie w tym celu z PayU.

3. Czy mogę zamówić kolorowe soczewki kontaktowe nie znając wymiarów swoich oczu?

I tak i nie. Kolorowe soczewki kontaktowe mają zazwyczaj uniwersalny rozmiar pasujący do każdego oka. Zawsze radzimy jednak wizytę u specjalisty i „przymiarkę” soczewek przed dokonaniem zakupu (zwłaszcza jeśli jest to nasza pierwsza para soczewek). Noszenie niedopasowanych soczewek może być niebezpieczne dla zdrowia.

4. Czy jest jakiś łatwy sposób dokonania takiego samego zakupu jak ostatnio?

Owszem, jest. Wystarczy w tym celu zalogować się na witrynie i kliknąć w przycisk “Powtórz moje ostatnie zamówienie” znajdujący się u góry strony.

5. Gdzie mogę zbadać swój wzrok i zdobyć receptę na soczewki?

Jeśli mieszkasz w Polsce, zapraszamy do jednego z naszych salonów optycznych – nasi specjaliści z miłą chęcią Cię zbadają i przepiszą odpowiednie soczewki. Jeśli jednak przeglądasz naszą stronę z innych zakątków świata, lokalny lekarz okulista jest osobą, którą należy odwiedzić.

6. Czy mogę skorzystać z recepty na okulary przy zakupie soczewek kontaktowych?

Niestety nie. Zazwyczaj te dwie recepty znacznie się od siebie różnią. Jest to spowodowane odmiennymi odległościami soczewek okularowych i kontaktowych od oka.

7. Jaki jest wasz zasięg?

Działamy na całym świecie - można zamówić od nas obiektywów, bez względu gdzie jesteś wyjątkiem Korei. Klienci z USA będą musiały zapewnić ich przepisywania, zanim możemy wysłać ich kolejność do nich.

8. Chcę kupić soczewki kosmetyczne, lecz nie rozumiem zapisu '1x2 soczewki' w rozwijanym menu pod lewym i prawym okiem na stronie produktu. Ile soczewek jest w opakowaniu?

Soczewki kolorowe większości marek pakowane są po dwie sztuki o takiej samej mocy w opakowaniu (1x2 soczewki właśnie to oznacza). Jeśli więc masz tę samą wadę wzroku w lewym jak i w prawym oku, to wystarczy Ci jedno opakowanie danej mocy. Możesz je wybrać z rozwijanego menu pod którymkolwiek okiem - lewym lub prawym (soczewki są identyczne). Jeśli natomiast masz dwie różne wady wzroku, musisz kupić dwa opakowania z różnymi mocami. W każdym opakowaniu jest jedna para soczewek, więc w rezultacie zamówisz dla siebie zapas dwóch par soczewek. Optyk Rozmus nie sprzedaje soczewek na sztuki, poza bardzo wyjątkowymi sytuacjami.

9. W jaki sposób mogę stwierdzić, że kupiłem źle dopasowaną parę soczewek?

Zbyt małe soczewki kontaktowe mogą drapać rogówkę i powodować duży dyskomfort. Z drugiej strony, zbyt duże soczewki mogą w niekontrolowany sposób przemieszczać się na oku, co również wiąże się z uczuciem drapania i podrażnieniami. Przy źle dopasowanych soczewkach trudne może również okazać się samo ich zakładanie. Zalecamy wizytę u optyka/okulisty w celu przymiarki soczewek i ustalenia odpowiedniego dla siebie rozmiaru – niedopasowane soczewki mogą być przyczyną podrażnień i poważnych zranień oka.

10. W jaki sposób mogę rozpoznać, że moje soczewki kontaktowe są przeterminowane?

Nie ma widocznych oznak przeterminowania soczewek – mogą one wyglądać i pachnieć dokładnie tak samo, jak w dniu zakupu. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, kiedy soczewki należy wymienić na nowe. Jeśli masz z tym problem, zapisuj sobie to w ważnym miejscu, ustaw przypomnienie w telefonie lub zachowaj etykietę. Używanie soczewek po terminie ważności, lub dłużej niż zaleca producent (np. chodzenie w jednej parze przez miesiąc zamiast 2 tygodni) może spowodować immunologiczną reakcję organizmu, podrażnienie i ból oczu.